teisipäev, 17. aprill 2018

Kuidas ma ühe vana tugitooli uuele elule aitasin.

Päev 6



Kuues päev algas eelmise päeva töö osalise üles harutamisega. Kuna see tulemus ei olnud piisavalt hea. Tuli natuke ära lõhkuda


Siis sai natuke traageldada joonistada ja kui ma olin umbes 5 erinevat asja proovinud avastasin et kui ma alumise nurga ära märgin siis ma saan ju teise ok nurga järgi teisele poole peale joonistada.

 Selleni jõudmiseks oli vaja siis 3 korda õmmelda ja harutada. Lõpuks sai täitsa okidoki.


Järgmiseks oli mu suurepärane õmblustöö tooli seljatoe külge kinni klammerdada.

Alustada tuli ülevalt servast. ja siis tasapisi allapoole liikudes riie ära pingutada ja koik kortsud ja voldid mis tekkisid alla serva ära mudida.


Sain sellega täitsa heasti hakkama. Pingutasin riide ka alumise serva külge kinni. Õpetaja arvas, et see koige parem tööjärjekord ei olnud. Tegin oma edaspidise keerulisemaks. Igatahes nüüd tuli see ülejäänud riie sinna alumistesse nurkadesse ära volitida nii et lõpptulemusel ükski korts näha ei jäälks. 


Lisaks tuli ära katta veel Seljatoe alumised nurgad sest need jäävad tulevikus näha. Ühel pool jätkus mul selleks samast seljatoe riidest. Teisel pool pidin väkse jupi pikenduseks juurde panema



Üks pool sai kohe päris heasti. Teine pool võiks paremini olla aga kuna käetoed on täiesti kinnised siis minu arusaamise järgi jäävad need natuke suuremad voldid koik tegelikult täiesti mittenähtavaks.

Lõpptulemuse üldpilt on nii eest kui tagant täitsa 5.


Järgmisena tagumiku alune osa. Siin oli õmblustöö kõik tehtud ja tundus päris hea olevat. Tuli ainult kinni klammerdada. 

Alustasin esimesest servast mõni klamber. Siis külgede peale, et riia hakkaks õigesti jooksma ja siis nii järjest pingutasin ja järjest tihedamaks klambreid läks. Mõni tuli ikka välja ka võtta kuna esimese hooga sai pisut vähe või üle pingutatud.

Viimaseks jäid tagumised peidus nurgad. Sinna sai veel kuskilt üle jäänud voldid ilusti kokku koondada. 

Poldiaukude ümber ma panin ka mõned klambrid, et sealt miskit hargnema ei saaks hakata.
Ma ei tea kuidas proffide arust aga minu arust sai see põhi kohe päris hea :)

Viimaseks testiks oli vajalik teha istumise test. Et paned põhja stardivalmis siis istud sinna peale ja kui põsti tõused ei tohi riide sisse tagumiku pinnalaotust jääda.
Testi tulemus oli positiivne. Riie jäi ilusti pingule ja istumise ajal oli ka koik ok. Miskit ei kärisenud ega veninud.

Tugitooli sai teise tooli abil juba peaagu kasutada ka :D

Viimasena siis käetoed. Siin õmblemist vaja ei läinud puhas jõud ja ilu meel.
Kõigepealt üks serv kinni. Tiir ümber ja siis korralikult pingutades teine serv sinna samassse

Alumine serv tuli üle serva sissepoole keerata. Jala ümbert peab riide kahekorra keerama. Klambrit sinna panna ei saa kuna jääb nähtavaks. Tuleb siis korralikult ümber jala ära pingutada. Mul tuli ikka kuradima ilusti välja :) 

Eriti esimese korra kohta.

Siis ülemine serv. Sinna tuleb hiljem käetoe laud peale seega tuli ülemise serva külge kinni klammerdada ja mitte väga palju riiet sinna kortsu jätta. 
Siinkohal ma pisut kahtlustan et mul jäi palju.
Aga ju ma pean siis käetoe paigalfadamisel nuputama kudas nad seal kõikuma ei jääks. 

Küll ma midagi välja mõtlen. Ketoe lauad veel tegemata. saab teha nagu vaja.

Selline ta siis tuligi Poltide ümber ka veel klambrid sisse. Kuskilt rebenemise ja venimise ohtu ei oleks ja valmis nad olidki
Üks parem kui teine.


















Järgmine kord peab viimati pooleli jäänud vedrud kokku panema ja teise tooliga edasi minema. No ja loomulikult ei saa ma jätta seda tooli kokku panemata, et oma kätetööd põhjalikumalt imetleda.

Tooli tagakülg on ka veel teha. aga selle ma arvan et teen mõlemal toolil korraga. 

Kommentaare ei ole: